måndag 30 september 2013

Välkommen oktober!



Vi fick ett fantastiskt välkomnande igår! När vi kom hem under eftermiddagen så såg vi en otroligt vacker regnbåge och tjejerna stod och beundrade.


Igår var jag på ett otroligt spännande föreläsning om Finskt Förvaltningsområde. Jag är med i en samrådsgrupp i våran stad, det är ett väldigt spännande projekt som jag verkligen brinner för. 
Jag tycker att det är viktigt att främja det finska språket och kulturen, och det är vad det detta projekt handlar om.

På lördag ska vi ha ett finskt dagsläger för finsktalande barn, ska bli jätte kul och spännande att alla dessa barn får träffa varandra.



I söndagskväll efter bion bjöd vi på lite kvällsfika här hemma. Tjejerna var så nöjda över att få tillbringa lite tid med morbror Mika och hans Marie.



Lite blåbärs te i koppen och tända ljus   värmer i höstmörkret. Underbart!


Idag är en ny spännande dag med nya möten. Farmor och farfar ska idag hjälpa mig att hämta tjejerna. Märker så tydligt att Elina får ondare när dagarna är längre. Hoppas att det snart kan bli bättring på detta, håller tummarna!


         ❤ Kramar ❤ Bellalinas ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar