fredag 4 oktober 2013

Fredag 4.e oktober!



Det går i full fart på väg till skola och dagis om morgonen. Allt går på rutin!


Oftast är våra morgon lugna och sköna.
Även om det är vardag och allt går på rutin så tycker jag att det är viktigt att börja dagen i harmoni. Jag går alltid upp en stund före barnen och klär på mig och sätter i gång gröten. Efter en stund kommer en morgonrufsig liten Elina och vi sätter oss ner och kramas en stund och säger god morgon. Sen är det dags för mig att ropa ner den mest morgontrötta tjejen i vårat hus, Isabelle.
Isabelle älskar att dra sig i sängen i all evighet, så där får man ha lite tålamod. Men efter ca 5 min kommer även skoltjejen alldeles morgonrufsig ner.

Medans jag dukar i köket så klär tjejerna på sig (kläder som jag lagt upp kvällen innan). När de är klara så sätter vi oss ner  och äter frukost. Under hösten och vintern, tänder vi alltid ett ljus på bordet istället för att tända lampan. 
Jag älskar ljus!

Efter frukost så är det dags för tandborstning och efter det borstar vi håret och sätter upp det i en tofs eller fläta. På med ytterkläderna och sedan hoppar tjejerna upp på cyklarna och schuss till skola och dagis!



Duktiga tjejer vi har, de cyklar så det ryker men de vet när de ska stanna och vänta in mamman som kommer i släptåg.


Idag är det soligt men det blåser friskt och löven faller ner mot marken en efter en. Hur kan man inte tycka om hösten dessa vackra dagar? Men annars så tyvärr är jag inte mycket för hösten. Kan bero på att kroppen och måendet alltid blir sämre då, och att vi har sex månader av kyla och mörker framför oss.

Men vintern bjuder på många härliga glimtar också, bl.a jul och födelsedagar!

Idag ska Elina besöka sin sjukgymnast, dessutom en väldigt härlig och glad sjukgymnast. 


          ❤ Kramar Bellalinas ❤ 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar