fredag 11 maj 2012

God dag alla fina!

Nu har klockan hunnit bli lunch för de flesta. Jag väljer idag en kopp
blåbärs te med honung och mjölk och mättar magen med en väldigt tunn
och blek tunnbrödsrulle. Har idag känt mig lite frussen och
det är jag nog inte ensam om, på denna tredje i raden
regniga dagen.



Koppen kommer från Rörstrand
och heter Amor Plantarum


Idag var båda tjejerna Isabelle och Elina väldigt pigga och
ville så gärna äta frukost på dagis. Eftersom de har friheten
att oftast tillsammans med oss välja vilka tider de vill gå på dagsiet
så är de inte bortskämda med att få äta frukost där. Då känns det
lite extra speciellt att få äta på dagiset under fredags morgonen
då det bjuds på lite annat som inte tillhör vardagen till.
Pappa T skulle till sitt jobb lite senare idag så då
fick tjejerna åka till dagis i pappas stora lastbil och det är väldigt
uppskattat

Så vad ska jag hitta på idag?
Den där dumma tvätthögen har stirrat lite snett på mig idag
så jag får väl göra något åt det och sedan ropar det tomma
kylskåpet på fyllning. Tvättkorgen är full och kylskåpet är tomt!
Jag ska även höra med en vän hur hennes dag ser ut då
lilla "sottussen" Thea behöver sin vaccinneringsspruta.
Thea är våran fina pudeltjej 9 år gammal och för några år sedan
blev hon kvalsterallergiker. Hon behöver därför få ett vaccin
som kommer i en liten spruta varannan vecka.
Jag själv klarar tyvärr inte ge den så då har min gode vän Susan
alltid hjälpt mig med det, och det är verkligen guld värt!

Dags att take care of the business, ha en trevlig dag allihopa
så hörs vi ikväll igen!

Kram Johanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar