fredag 11 maj 2012



God kväll!


Ikväll fann vi denna vackra regnbåge lysande på himlen.
Vi allihopa stod utanför vårat hus och fantiserade om vilken
skatt som gömde sig i änden av regnbågen.


Hoppas att ni alla haft en bra dag trots att den mestadels bjudit på regn.
Min fredag har bjudit på det vanliga som oftast består av
städning och tvättning. Det är skönt att ha det tråkiga gjort innan helgen börjar
så att man bara kan få umgås tillsammans med familjen.
Jag rensade även upp bland tjejernas egendesignade smycken
och hängde upp allt jag hittade (och det var en hel del) på en liten krans med krokar
och hängde den långt ner så att båda når dem och kan byta
smycken varje dag minst en hel månad, det är tjejer det!


Här ser ni tjejernas fina smyckesställning och bakom skymtar
Isabelles vackra prinsessklänning.



Fortsätter tillverkningen av smycken i denna takt
kan vi snart köra en smyckesloppis.


Efter att tjejerna kommit hem fick vid besök av våra goda vänner
Moa och Terese. Vi åt middag tillsammans vilket vi ofta gör och sedan
lekte tjejerna mamma och barn så det stod härliga till.
Terese och jag smet iväg en snabbis till min vän Susan som gav
Thea sin spruta. Sedan snabbt tillbaka hem för att servera fredagsmyset till
våra tjejer och idag bestod den av dillchips, vilket var mycket uppskattat.

Nu ligger båda mina skatter alldeles nöjda och mätta i sina sängar
och drömmer sött hela natten lång, kan vi hoppas.

Mannen smet iväg för en stund sedan till våran vän och granne Robban
för att ta en kall en. Så nu får jag zappa helt fritt med Tv-kontrollen
utan att någon direkt hojtar till STOP "den där vill jag se på".

Trevlig fredags kväll till er alla!
Kram Johanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar