tisdag 22 maj 2012


Fantastisk helg med full baluns!

Innan klockan tio på lördagens morgon hade jag hunnit:
- Sanera nedre våningen av leksaker och kläder.
- Tvättat en tvätt.
- Dammsugit.
- Torkat golven igen efter att lilla Elina
hade vält ner en blomkruka.
Borstat 40 tänder, klätt på två små kroppar och
slängt ut dem i den friska luften.
Inte ätit frukost.
Inte klätt på mig.

Och så här fortsatte det på fram till tolv när jag står där i dörröppningen och
dricker en kopp kaffe och upptäcker att grannen ser lite konstigt på mig.
Då inser jag att fortf. står håret rakt ut, morgonrocken sitter
fastklistrad på och nä nu måste denna mamma ta en hastig dusch.

Sedan cyklade vi iväg på kalas.
Kom hem och planterade blommor.
Och hoppade studsmatta fram tills 20.

Det var en mycket fin lördag :)

Söndagen bestod av picknick i skogen och fortsatt kojbygge.
Sedan kom Isabelles bästa vän Tindra på besök och tjejerna hoppade
studsamatta med hela våran Bullebygatans barn.
På kvällen kom bror Mika och hans Marie på besök.


Har tagit en kort prenumeration med nya tidningen Isabellas
hem mat och trädgård. Tycker att denna tidning har helt fantastiskt
vackra bilder.


Denna fantastiska choklad tårta hittade jag i Isabellas nya tidning,
måste provas i sommar.


Ett vackert plock av trädgårdsredskap, kannor av Zink
och växter.

Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar