fredag 18 maj 2012



I blommans tecken!


Här ser ni en vacker Kryssantemum - Osteuspermum.

Jag och Bellis var idag och handlade sommarblommor till våra krukor
som ekar av tomhet hemma. Vi åkte först till Reese Trådgård men där
var det alldeles för mycket att välja mellan och dessutom lite för dyrt tyckte vi.
Vi rattade istället mot Coop Bygg. Där hittade vi massor med vackra
Kryssantemum i vackra ljuslila färger så vi slog till direkt på åtta stycken
och en stor säck med plantjord, så i morgon ska det planteras
och göras fint här hemma.




Ett litet hav av vackra kryssantemum.

Idag så kom äntligen taket till vårat nya uterum som efter mycket snickrande
börjar likna en stomme till något som kan påminnas om en altan.
Jag är otålig tjej och det kliar i inredarfingrarna så jag önskar att
jag hade ett trollspö så jag kunde trolla allt klart.
Kan redan föreställa mig barnen pysslandes vid altanbordet,
jag och mannen liggandes i soffan, blickandes ut över våra ägor..
haha harkel eller våra 150 kvm baksida i.a.f.

Idag åt vi en väldans god kyckling paj till middag som jag snabbt
rörde ihop. Jösses så gott det var. Hade ju handlat massa gott
fredagsmys som vi skulle gotta oss på efter att tjejerna somnat.
Istället sitter man här fotf. alldeles proppmätt.


Ta vara på dagen i morgon!

Kram Johanna 




1 kommentar: