tisdag 22 maj 2012


Mina älskade makes födelsedag
och en liten prinsessas dopdag!


Söta lilla prinsessan med det vackra namnet Estelle.

Just nu döps Sveriges blivande drottning till Estelle och jag
kan inte låta bli att få en liten tår i ögat. Jag minns tillbaka
till min älskade barns dopdag. Det är en fantastisk stund tillsammans
med den nya skatten och den närmaste familjen och vännerna.

En liten smått rolig grej som kommentatorerna berättade,
(ett bra exempel när människan går till maximal överdrift) var att
på 1700-talet så sköt de 1000 salut skott med kanonerna efter kungliga dop.
Detta kunde pågå i flera timmar och gav konsekvenser som sömnsvårigheter för
mor och barn. Som tur har tiderna förändrats och idag skjuts det 21 salut.



Tidigt på morgonen idag hördes små steg kommande till våran säng.
Det var Isabelle som tyckte att nu var det dags för oss att vakna och smyga oss 
ner till köket för att förbereda frukost till våran pappa.
Jag tyckte dock att det var en timme för tidigt. Men efter en stund var
vi nere och kokade te, kaffe och bredde smörgåsar.
Tjejerna satt och pysslade födelsedagskort till sin pappa.
Och nu var det dags för oss att ta ton och väcka våran prins...



Idag är det redan tisdag och det har varit väldigt glest med blogginlägg
men det ska det bli ändring på.

Kram Johanna

2 kommentarer:

  1. Wohoo äntligen:)Du får hälsa Tobbe stort grattis på födelsedagen, ett år närmare( bilden på mobilen,igår;)

    Sen tycker jag det är snart dags för en tur till ikea!
    Kramar Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jo snart kommer han att vara lite grå och tråkig :) Vad kul att du tycker det, är lite sugen på att kika på lite sommarkläder till tjejerna :)

      Radera