måndag 11 februari 2013

Ett litet missöde!


Jösses vilken helg men ändå så härlig :)

I lördags morse ringde klockan 8:00. Snabbt hoppade jag in i duschen och sedan gasa på pedalen i halka och snöstorm till Västerås där Bellis kompis ska ha kalas hos Leos Lekland.

När vi väl kommer dit, 10 minuter försenade så möts vi upp av en annan mamma. Hon tittar på oss frågande då hon precis fått reda på att det inte alls finns någon Viktor som ska ha kalas just nu. Vi funderar på om vi missuppfattat och att kalaset istället ska vara i Uppsala.

Jag ringer upp Viktors mamma som inte svarar så jag talar in ett meddelande!
Vi mammor sitter på bänken och funderar vidare..
Plötsligt ser jag att det faktiskt är 9.e idag! Neeeej och kalaset är ju den 10.e! (dagen efter)
Hur kan två mammor ta fel på datumet och åka 6 mil tur/retur helt i onödan?!

Efter en del skratt bestämmer vi oss för att ta en lunch tillsammans med våra barn. Och vi hade en mycket trevlig lunch tillsammans!

Efter lunchen åkte jag och Bellis vidare
till köpcentrumet och shoppade lite.

Tur i oturen hade vi en härlig tjejdag istället!

När vi väl kommer hem efter våran tur ringer Viktors mamma och meddelar att kalaset även på söndagen är inställd då födelsedagsbarnet blivit sjuk.

Då var jag så slut så jag skrattade åt det också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar