måndag 30 juli 2012

Vårat älskade hem!


Det pirrar i kroppen! En känsla av att återse en gammal vän infinner sig i maggropen. Jag längtar så efter vårat älskade hem! Att föra in nyckeln genom låset, öppna dörren och känna igen doften av sig själv och se hur stort, ljust och rent allting är. Det är en härlig känsla som jag alltid upplever när vi varit ute på resa.

Fyra pers och en hund på ca. 8 kvm i över två veckor har sin charm och frustration. Som tur är så är man mycket ute men oftast när man är inne så är alla inne samtidigt. Det tar alltid några dagar till en början innan alla hittar sin plast men efter det rullar allt för det mesta på smärtfritt.

Jag måste berömma våra fina tjejer som skött sig exemplariskt. De har suttit som små ljus dessa 300 mil som vi ändå rullat. Visst har de stundtals lessnat då vi ofta letat efter kissplats, matplats och sovplats, och ibland har tiden runnit iväg.

Bellis har varit en fantastisk storesyster som servat sin lillasyster med nya filmer och hjälpt till i baksätet men diverse ting.

I natt bestämde vi i sista stund att svänga in till en camping trots allt. Det var en riktigt lustig camping i Lövånger som drevs av en kul kedjerökande man. Jag är glad att vi inte behövde duscha eller låna toalett för jag misstänker att det inte hade varit en attraktiv upplevelse.

Nu är vi snart hemma som sagt. Hörde precis att det skett en olycka längre fram på E4 an. hoppas att vägen inte är helt avstängd och att alla klarat sig.


Här kommer en bild på bussen som mötte oss när vi körde in till våran senaste camping.


Önskar er en varm och härlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar