måndag 16 juli 2012

Med solen i ögonen!


Allt har än så länge flytit på perfekt.

Vi har idag handlat och lagat mat i Luleå. Alla är verkligen så innerligt vänliga här uppe i Norrland, t.o.m vägarbetarna hälsar när man åker förbi.
Jag sprang även snabbt in på
"Djur Magasinet" och hittade en vindkappa med luva och en stickad polotröja till Thea. Dessa plagg ska jag impregnera i myggmedel så även lilla Thea också är skyddad så gått det går.

Jag ringde precis till en camping i Rovaniemi, så nu har vi garanterat en plats där. Vi vuxna ser lika mycket fram emot besöket hos tomten. Det är så vackert där uppe vid polcirkeln, jag ska fota mycket så att ni också ska få se.

Solen har skinit större delen av resan hittills och väderstationen visar 22 grader.

Senast vi besökte tomten var Isabelle 2,5 år och Elina var en liten ärta i min mage. Då hade vi verkligen inga höga temperaturer där uppe, endast ynka 2 grader.

Elina hjärtat har precis somnat och Bellis och jag roar oss med spelet "Vem där?" i reseformat. Medans min älskade man rattar oss med trygg och säker hand.

Om ni är ute på vägarna så kör försiktigt, och njut av sommaren.
Tänk att våran sjunde månad juli, nu nått halvtid.

Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar