lördag 12 maj 2012


Lördagen är här!

Redan har klockan snart slagit tolv och det är lördag.
Lunchen är klar och serverad, och idag blev det en enkel lunch
och storkok på risgrynsgröt. Pappa T var redan före klockan 10 ute och snickrade
på vårat nya uterum som ännu bara föreställer en enkel stomme.
Jag kommer att dokumentera bygget så att även ni som är intresserade
och nyfikna får se hur resultatet blir.


När jag bakar eller lagar mat så försöker jag så långt det går att
använda riktiga råvaror och gärna ekologiska. Denna burk med malda
vaniljfrön är en storfavorit. Bara en liten nypa ger en kraftig smak av vanilj!
Idag slank det ner en liten nypa vanilj i risgrynsgröten.

Isabelle vill äta sin gröt med sylt och mjölk medans lilla Elina
vill äta sin gröt med socker och kanel, fast på slutet ville även
hon också ha lite sylt!

Det är lustigt hur olika mina barn är, vad gäller det mesta. Men ändå
kommer de otroligt bra överens. Till och med gröten ska serveras på olika sätt.
Tror ändå att de p.g.a av sina olikheter kompletterar varandra väldigt bra.
Isabelle är den med eftertänksamma, ordningsamma och lugna tjejen medans Elina är
en spontan, impulsiv och mer livlig liten tjej.
Kanske är det en klassisk kombination på en storasyeter och en lillasyster!

Igår hyrde jag en film, men när mannen fick se vilken film det var
mumlade han något om en typisk tjejfilm och var inte alls sugen på att se den
tillsamman med mig. Kvällen gick och ganska sent upptäckte jag
att jag hade glömt min hyrfilm. Så snart kommer Terese och Moa över igen
så får tjejerna leka tillsammans igen och vi vuxna ska försöka att se på film.
Filmen heter "How do you know" med bl.a Reese Witherspoon och Owen Wilson
i rollerna.

Vad ska ni göra idag?

Trevlig lördag till er alla!
Kram Johanna



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar