lördag 12 maj 2012


Besök hela dagen!


Ordspråket som säger att " tiden går fort när man har roligt " stämmer
bra in på våran lördag. Det blev en heldag för både mig och barnen med besök
både dag och kväll, vilket alltid är lika trevligt.
Som jag tidigare nämnde så kom Moa och Terese på besök igen.
Jag dukade upp ett riktigt pärlbuffé på köksbordet till våra tjejer.
Det fanns träpärlor, plastpärlor och glaspärlor. Glaspärlorna som tjejerna fått
av min brors flickvän var nog ändå populärast, och det blev ännu flera
skapelser till smyckessamlingen.
Mammorna passade under tiden på att duka upp ett litet godisbuffé till filmvisningen
 i vardagsrummet och smygåt till en början tills Elina kom på oss.
Filmen fick vi se med många pauser som ni säkert kan förstå! haha


Jag hällde upp en del pärlor i en stor djup tallrik och ibland
hörde man smattret mot golvet av små studsande pärlor i köket...


Små söta händer i en pärlskål!


Man vet aldrig när olyckan är nära och tur är väl det, för som förälder skulle man
väl aldrig våga annars andas ut. Idag i lekparken fick
lilla Elina sin gunga rakt i pannan och en stor bula växte snabbt fram.
Jag fanns inte direkt nära och såg vad som hände
men när jag hörde den djupa gråten av mitt lilla barn förstod jag att hon
verkligen hade gjort illa sig. Fy så det skar i hjärtat och gissa om jag sprang.
Som tur är så mådde lilla tjejen snabbt bra igen efter lite kylning av
" kallagubben " och tröst. Envisa som barn oftast är så gav hon sig på tjuren
snabbt igen.

Efter en liten stund efter att vi vinkat av vårat första besök så knackade
 det på dörren igen. Där stod farmor och farfar
och kom över på ett spontant kvällsbesök.

Nu sover båda tjejerna sött igen efter ännu en glädjefylld dag av släkt
och vänner. Jag börjar också gäspa lite lätt och längta efter att få krama min kudde
men jag passar nog ändå på att roas av dumburken en liten stund till.


Dröm vackra drömmar!
Kram Johanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar