tisdag 15 maj 2012

Jag önskar att jag vore en fluga!



Detta vackra foto togs på våran senaste resa till Spanien,
närmare bestämt Mallorca - Formentor.
Älskar Mallis och kan åka dit hur många gånger som helst!



Lilla fröken Elina är nu nattad och sover som en prinsessa.
Idag hade de haft Nalle-dag på dagiset och alla hade fått
en varsin "Nalle" som de sedan hade byggt en säng till, av
en skolåda. Nu ligger lilla "Nalle" bredvid Elina i sin lilla
låda med en liten kudde och en röd liten filt.
Denna "Nalle" ska nu följa Elina en hel vecka och samtidigt
ska det dokumenteras, vad dessa två gör tillsammans!

Jag kan inte låta bli att önska att jag just nu vore en liten fluga
som satt på en vägg inne på dagiset. (läs tidigare inlägg)
Jag är så nyfiken på vad det tisslas och tasslas om och vad
fröknarna hittar på med sina "Älgar".
Det ända jag vet är att det har gottats och ätits på restaurang.
Om jag känner min Bellis rätt, så kommer hon att somna som en stock,
men man kan inte alltid vara helt säker. Jag sitter i.a.f redo med telefonen
i fall lilla skatten vill komma hem till sin mamma och pappa.


Ett litet samtal idag mellan Elina och hennes pappa!
-------
Elina -" Pappa, visst har du snopp för att du är pojke?
Pappa -" Aa, jo så är det.
Elina -"Jag har ju "pimppa" för jag är ju en tjej.
Pappa -" Aa, jo så är det.
Mamma -" Men Elina, Thea är ju en tjej hund, vad tror du hon har?
Elina -" Men mamma, hon har ju svans, en svans som sitter på rumpan!

Ibland är det så självklart i ett barns värld!
Detta samtal var ett bra exempel på hur enkelt allting är.
Barn är ju för härliga.

Tobias har nu tjatat på att vi ska se på gårdagens avsnitt av BB
och helt ärligt så är jag väldigt sugen jag med!

Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar