lördag 8 november 2014

Magsjukan är på besök i huset.



               Bild lånad från google.


Igår när jag hämtade Elina på dagiset, så möttes jag av en röd text skriven på anslagstavlan i hallen och den löd 
"Just nu går det magsjuka på förskolan".
Tydligen hade två barn kräkts på dagiset under dagen och fått åka hem, illa kvickt.
  Jag tänkte inte så mycket mer på det, men blev snabbt påmind om det idag, då Isabelle började springa till toaletten... 
Efter det har det sanerats sängar och bytts hinkar. Ikväll har även lilla Loppan Elina insjuknat.

Våra tjejer har hittills i sitt liv klarat sig undan magsjukor. . .  tills nu.
Jag hoppades att vi hade en magisk immunitet emot detta virus, men icke sa Nicke!

Så nu har vi två små prinsessor här som upplever sitt livs första magsjuka!
Mina stackars små sötloppor . . . ❤

Så just nu laddar jag för en vaken natt, vakandes bredvid mina små.



             ❤ Kramar Bellalinas 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar