lördag 25 maj 2013


På tu man hand!



 Igår inhandlades det lite sommarblommor till vårat hem,
närmare bestämt, vackra socker söta små Dahlior.



Vilken härlig lördag! Hela himlen har varit fri från moln och endast har solen fått
bjuda på sin bästa sida. Tyvärr har det varit väldigt blåsigt idag men det hör väl till.
Igår var jag och handlade lite sommarblommor och kryddor så nu är det så fint
med dessa färgklickar lite varstans i vårat hem.




Vi kan inte få nog av att sitta här ute i vårat uterum och njuta.
Förra året hade vi ingen uteplats alls så nu är man verkligen så tacksam!




Citronmeliss, Gräslök och Citronbasilika väntar på att få planteras om
för att sedan skördas genom hela sommaren.


Idag har vi haft varsitt barn alldeles för oss själva. Elina och Pappa åkte till
maskinmässan på Arlanda och var borta hela dagen medans jag och Bellis har
myst här hemma. Efter lunch blev jag sugen på en lång promenad så jag satte
på mig löparskorna och Bellis hoppade på cykeln och så var i farten ner mot
vattenparkerna. Vi tog en runda på 1,5 timme och hade det så mysigt bara
min Bellis och jag. När vi kom tillbaka hem satte lilla "längtaren" i gång och
saknaden efter "Lillasyster" var ett faktum. Isabelle frågade flera gånger om när Elina och
pappa skulle komma hem och till slut ringde hon dem. Det är så härligt att se
denna syskonkärleken, vad skulle de göra utan varandra?!




Här sitter vi på bänken min dotter och jag, vi ser över ängarna och 
vattendragen och delar på en liten smörgås som vi hann packa ner.




I vårat hus är lördagsgodiset minst lika viktigt för oss vuxna som för barnen
Här ser ni ett litet axplock av mina favoriter, min absoluta favorit är
lakrits i alla dessa smaker.


Nu har lugnet lagt sig som en dimma över vårat hus. Det är så underbart
med all barnlek och sorl om dagarna. Trots att det tjafsas om det mesta, leks, stökas,
pysslas och byts kläder ca 10 gånger om dagen så är det alldeles fantastiskt
att vara med om detta som kallas småbarnsliv. Lika tokig som man blir av allt
syskongnabb så blir man av att se deras kärlek till varandra.


Nu är det dags för mig att hoppa ner i min åtta timmar sena dusch!



Trevlig lördags kväll till er alla!



~ Kram ~ Johanna ~ 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar