måndag 13 maj 2013


God kväll i stugorna!



En liten skylt som hänger på dörren till Elinas rum.
Ingenting kan väl beskriva bättre, vem som bor i just detta rum?!


Denna måndagen har varit rena lugnet. Solen har bjudit på sig själv hela dagen, 
bättre energiladdning kan man inte önska sig. Idag kom ett stort lass med trallvirke
hem till oss, så just nu upptar det hela våran lilla gavel. Tanken är att maken ska
börja snickra den kommande helgen och jag känner mig redan ivrig till att få börja inreda.
Jag inhandlade stora vita baljor i fjol på höstrean och i dessa ska det planteras
kryddor och blommor. Ska bli underbart att ha en trall där man kan ha stora
härliga solstolar och en pool med ett stort solskyddande parasoll.

Igår planterade jag dill, persilja och basilika i små terrakotta krukor som jag
sedan ställde i ett litet drivhus. Tjejerna tycker att det är spännande att följa vilken
kruka som vinner kryddracet.

Ikväll knackade det på dörren och där stod morbror Mika så nu springs det och
leks åt höger och vänster då kurragömman härskar alltid som favorit leken
i alla sammanhang.



En liten pärlburk på Elinas skrivbord. Pärltavlor i alla dess olika
motiv fyller snart varenda liten vrå här hemma. Kanske dags att börja sälja av lite
konstverk så att tjejerna får tjäna lite egna pengar :)


Nu dags att läggas små busarna!

Ha det så gott!


~ Kram ~ Johanna ~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar