torsdag 11 oktober 2012


Tack alla!



Tack alla för eran respons, ni är underbara! 

Många har skrivit till mig och vad jag har förstått nu
är att jag verkligen inte är ensam i denna sjukdom. Många känner
precis som mig att det är svårt att träda ur garderoben och erkänna
för omvärlden att man faktiskt är sjuk. Många känner rädsla inför
oförstånd och allt vad det innebär. 

Det är ovärderligt att känna stöd av likasinnade och i allt detta hemska och tråkiga
 möts vi medsystrar och  bröder, stöttar varandra i ordet och förstår varandra precis, 
utan några krusiduller
Det är en sådan härlig gemenskap bland oss EDS.are i mellan, för vi alla vet 
vilket helvete vi genomlider och hur oviss framtiden ser ut.

All kärlek till er!

Kram Johanna





4 kommentarer:

  1. Det är starkt gjort av dig som orkar berätta om det här. Och jag tycker att det är synd att du känner rädsla inför oförstånd hos andra. Själv känner jag att man får mer förståelse för att du inte alltid mår så bra och att man nu vet att det inte bara är ryggen som ligger bakom det.

    Jag/vi finns här om du behöver hjälp eller stöd de dagarna som är jobbiga. Inte för att jag kan sätta mig in i din situation men ibland kan det vara skönt att få "spy" ut sig lite över sin situation och då är jag en utmärkt lyssnare.

    Massor med kramar till dig!
    Fru Iseby <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Du är ju för underbar. Oförstånd är nåt man fått uppleva och till slut förändras man och blir kall och bestämmer sig för att lägga den övertygelsen på något annat mer givande istället. Jag fick min diagnos för tre år sedan och det har varit svårt att acceptera den. Detta är ett steg i sjukdomen och det känns faktiskt skönt att berätta om det så här öppet.

      Kramar till dig vännen!

      Radera
  2. Kramar till dig från dina svärföräldrar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramar till er!
      Elina ville åka hem till er härom dagen.
      Jag berättade att ni var på en resa, då sa hon att då åker vi dit när farmor och farfar kommit hem.

      Radera