måndag 3 september 2012


Helgen som gått!

Jag älskar våra helger för de bjuder alltid på något roligt och spännande
för både vuxna och barn. Lördagen var alldeles underbar trots moln 
på himlen som bjöd på en hel del skurar. Men har man roligt så lägger
man ingen tanke på sådant strunt. Vi packade på oss regntåliga kläder
och gummistövlar på fötterna och traskade ner på stan och njöt av
det som Trädgårdsdagen i Skolparken hade att bjuda på.

Meeri-Mummi gjorde oss sällskap och som alltid så hade vi det
mysigt tillsammans!




I Skolparken möttes vi av ett vimmel av folk som hade fyndat kassarna
fulla av nyskördade grönsaker och plantor.



Det vattnades i munnen och man blev sugen på att knapra i sig alla färska
grönsaker. Ekologiskt och fräscht!



Väl nere vid Å promenaden kände vi oss som turister i våran egna stad.
Hur har vi kunnat missa alla dessa vackra parker som människor från hela 
Europa kommer för att skåda. Vackert är bara förnamnet en solig dag
att strosa igenom alla dessa vackra parker.



Isabelle tyckte det var så roligt att springa igenom alla små stigar som slingrade sig
igenom alla gröna växter.



När jag såg detta fick jag inspiration till våran egna trädgård som vi nästa
vår kommer att sätta våra egna händer på.
Varför inte göra en liten sten dyn och plantera havsväxter vid.
Vackert sjögräs som vimplar i vinden och kanske en liten damm.
Vi får se!



 Här är ännu en inspirationsbild till trädgården, jag älskar det
naturnära och enkla.



Vi hade turen att åka Tuff Tuff Tåget både ner till Ån och även
tillbaka upp till Torget. Vi fick underbar service av lokföraren
då han hjälpte till att lyfta upp/ner vagnen på tåget.

Mina älskade tjejer!

(Meeri-Mummi kommer att nypa mig i armen då jag bjuder på en bild på
våran fina Mummi)



Vi avslutade med ett premiär besök hos en underbart söt liten butik
som heter Herman och Beda. Vad tycks om denna härliga trädgård, 
inte vore väl det helt fel?



Vi avslutade våran tripp på Max där vi fyllde på batterierna!


Efter våran utflykt ville Bellis följa med Mummi ut på landet och sova över
och Elina saknade våran andra Mummi (min mamma) i Stockholm.
Mamma har fortf. semester så självklart kom hon och hämtade lilla Elina
hem till sig. Så tjejerna tillbringade ett helt dygn i från varandra.
Och vi blev barnfria resten av helgen. 

Igår söndag var vi bjudna på middag hos Tobias föräldrar och vi var
där hela dagen. Senare på kvällen kom min mamma och hämtade 
även Bellis hem till sig. Så ännu en natt var vi helt barnfria,
vilket inte hör till vanligheterna!

Så idag på kvällen fick jag träffa mina älskade busfrön  igen.


Och i morgon återgår vi till vardagen!



Nu hopp i säng! Kram Johanna







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar