torsdag 9 augusti 2012

Kvällslek med mumsig sockerkaka!


Till kvällen kom våra vänner Terese och Moa över för lite kvällsmys.
Med sig hade de en super god sockerkaka doppad med blåbär och hallon, ett stort tack till de duktiga bagarna!

Elina var super trött och en liten sur treåring medans de större tjejerna gick till lekparken och busade.
Vi vuxna stannade kvar och pratade om allt mellan himmel och jord, skönt med en lugn kväll.

Idag handlade jag mat för våra sista trehundrakronor i budgeten och det verkar som att vi klarat snart av veckan med råge, på söndag börjar vi om på nytt.

Idag fyndade jag nya dynor till alla fåtöljer i uterummet, så fint det blev!

Isabelle började inskolningen på skolan igår. Hon har ännu stor separations ångest från oss som föräldrar och vill ha oss med och nära hela tiden. Med tiden kommer det säkert att bli bättre, det måste det.

Isabelle är en känslig liten tjej som är mogen för sin ålder. Hon kastar sig inte in i leken utan avvaktar en bra stund innan hon släpper in någon nära.
Hon tyckte bl.a att det var konstigt när fröken pratade med henne eftersom de inte känner varandra.
Min älskade lilla Bellis!

Nu är ljusen igen tända i kvällsmörkret och klockan tickar på 22.10.
Jag är så igenom trött och utmattad så nu ska jag hoppa ner i lopplådan och drömma vackra drömmar!

I morgon har mannen sin sista semesterdag och den måste vi ta vara på...

God natt mina vänner och sov så sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar