fredag 15 juni 2012


Fyra flickor på slottet!


Idag har vi haft en mysdag i den rätta bemärkelsen. Inget stress,
morgon väckning eller måsten. Vi tjejer har pysslat, lekt, målat naglar,
sjungit, bakat, pysslat, tittat på film och spelat spel.

Tjejerna fick bestämma vad de ville äta till frukost, mellis, middag och
fredagsmys.Vi klev upp ur sängen vid tio och åt därmed en sen
frukost så lunchen fick vi byta ut till en tuffare mellis istället
som bestod av en krämig smoothie och fruktsallad.



Jag mixade ihop, vanilj youghurt, banan, blåbär, hallon,
mjölk och en liten stänk vispgrädde och till det serverades
en fruktsallad.


Som de flesta små prinsessor gör så älskar även mina små att
få sina naglar och tånaglar målade i färgen rosa. Det går på ett
litet kick att måla de här små naglarna.






Så söta små fingrar och tår med rosa naglar.


Tjejerna har hela veckan tjatat om pannkakor. De har frågat
varje dag om vad det blir för mat och efteråt har det hörts ett
litet suck då det inte stått pannkakor på menyn, men idag var det
äntligen dags. Eftersom vi skippade den riktiga lunchen idag så ville
jag göra pannkakorna lite extra matiga så då tillsatte jag även lite
grahamsmjöl, det blev en stor skillnad och gott var det med grädde
och sylt på.




Då var ingredienserna framme, bara mjölken som saknas.
Älskar att göra pannkakssmet, gjorde en extra stor sats idag
för att vi hade så mycket ägg.




Vi kör den moderna elvispen istället
och skonar armen idag.


Och så var det fredag idag igen. Förra fredagen hade jag min käre
mor på besök. Vi shoppade på stan och så fick jag två superfina
stora hinkar till olivträdet och citrusträdet. Kiitos äiti!
Helgen ska ju tydligen bjuda på regn men på söndag håller
vi tummarna att vi har vädergudarna med oss för då ska vi göra
något som jag aldrig gjort tidigare. Är så pirrig och förväntansfull!
Det är en upplevelse som jag och min bror Jarno bjuder våran mamma på,
men vi alla kommer att vara med.

Vi kommer att vara utomhus hela dagen så kanske måste jag gardera
mig med ett regnställ, så i morgon måste jag ner på stan och kika.

Igår var jag på stan och fyndade lite smått och gott till både mig
och mina tjejer. Tänk att sommar REA.n redan är på gång och höstens
mode står på ingång. Affärerna är ju inte dumma, det är ju nu
alla är sugna på att shoppa inför semestern.




Klockan är nu 22 och sängen kallar redan på denna smått trötta
två barns mamman. Hunden är rastad, tvätten är hängd och vikt,
barnens rum är städade och köksbänkarna skiner igen.
Så nu tackar jag för mig!



God natt gott folk!
Ridå












1 kommentar: