torsdag 31 maj 2012

Lite sommar fynd!

Vi hade solen på besök en vecka men nu har den dragit sin kos igen.
Man blir så sugen på att förnya barnens och även sin egna garderob
lite då. Denna gången hittade jag lite smått och gott till mina tjejer..




Denna härliga sommar byxa hittade jag till Isabelle
och hon gillade den skarpt.



En härlig rynkad volangkant uppe vid linnet som gör
det hela lite extra piffigt.



 En underbar turkosblå liten byxdress med vita prickar, även
den gick hem hos lilla Elina.



 Så fin med en broderad spetskant.


Födelsedagen min var så härlig med fin uppvaktning via sms och
Facebook, även på kvällen trillade den närmaste familjen in
på besök. Jag fick ett olivträd av pappa T och tjejerna i present
som jag snart ska plantera om i större kruka och sen ska den
förgylla uterummet när det blir klart.



Igår köpte jag det absolut godaste knäcket. Det är ett handgjort
knäcke som är så sprött så sprött och bara smälter i munnen.
Den är smaksatt med linfrön, pumpafrön och solroskärnor,
har ni möjlighet så måste ni bara prova det.


Jag har ju en svaghet för begagnat Rörstrands porslin
och denna vackra djupa tallrik x5 hittade jag nyligen
och i så fint skick också, gillas skarpt!




Så söta blommor och en guldkant förgyller denna vackra tallrik
som nu får agera som vårat vardagsporslin, inte illa alls.



Igår lagade jag en gryta av renskav och till det serverades,
svartvinbärs gelé, färsk potatis och gröna ärtor, och det var så gott!


Jösses, och så är det fredag i morgon igen, tiden går ju alldeles för fort.
Helgen bjuder på 30 årsfest med 90-tals tema.
Ska bli jätte spännande att se vad alla har på sig
och självklart att festa loss lite, bara lite.. hihi



Dags att krama kudden och hoppas på lite sol i morgon
fast det inte ser riktigt lovande ut.



Puss o Kram Johanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar