måndag 14 maj 2012




En måndag med skolbesök!

Denna måndagen har Isabelle och jag besökt hennes skola.
Hon fick även träffa sin nya fröken/lärare som ska följa hennes
första år i skolan. Det var ett väldigt spännande besök tyckte Bellis
och nu bekräftades hennes längtan efter att få börja skolan ännu mera.
Vi har valt en privatskola med upplevelser och friluftsliv som grunden
för barns lärande. När jag fick se hur engagerade alla barnen och lärarna 
var och vilken sammanhållning de äldre eleverna hade med yngre så
blev även jag sugen på att börja på denna skola. Min magkänsla
säger att vi har gjort rätt val och det känns så skönt!

Idag har jag även hunnit med sånt där tråkigt och trist som att
avkalka vattenkokaren och kaffebryggaren.



Ättika är den bästa avkalkaren, vips så är det skinande rent!


 Min skinande rena vattenkokare! Jag avskyr apparater
och sladdar så vattnet har alltid kokats i denna söta kanna.

Var även förbi "secondhand" idag och letade efter tidtypiska
kläder för 90-talet. Vi är bjudna på 30 årsfest med 90-tals tema
och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ha på mig.
Har ni några förslag på vad man kan ha på sig?


Nu ska jag jag göra iordning en kopp té och krypa ner under en filt,
ska bli riktigt gott när man känner sig lite kall och hängig...

Kram Johanna







4 kommentarer:

  1. Vilken skola har ni valt??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev Robinson till slut, känns som att det kommer bli super bra!

      Radera
    2. Vi har ställt Theodor i kö dit också. Du får berätta sen vad ni tycker om det. Jag har bara hört positiva saker om Robinson i alla fall :)

      Radera
    3. Jag ska absolut berätta våran upplevelse i höst. Jag har också bara hört positiva
      saker om Robinson och vårat intryck hittills är mycket väl godkänt.
      Isabelle längtar så det knakar!

      Radera